Dopravní podnik hl. města Prahy

Dopravní podnik hl. města PrahyReklamní kampaň nové stránky Dopravního podniku hl. m. Prahy, a.s.

Cílem kampaně na nové stránky Dopravního podniku bylo rozšířit povědomí o nové prezentaci klienta mezi širokou obcí uživatelů internetu.

Kampaň byla soustředěná zejména na návštěvníky internetových portálů Seznam a iDnes, kteří vyhledávají informace o pražské městské hromadné dopravě.

Výsledky kampaně

  1. Přímo měřitelný dopad: z celkového zobrazení 471 171 upoutávek na všech serverech bylo 6 944 uživatelů přímo přivedeno na stránky DP (dá se říci každé 68. shlédnutí). Z hlediska procentuální úspěšnosti bylo nejlepším nástrojem preference odkazu na vyhledávané klíčové slovo a velkoformátový banner 300x300.
  2. Registrací domény mhdpraha.cz získal objednatel atraktivní doménu pro budoucí potencionální marketingové záměry. Zároveň ji tak zablokoval pro jakékoli (zne)užití jiným subjektem.
  3. Rozšířené povědomí o stránkách DP: pečlivou volbou klíčových slov a frází se oba odkazy – www.dpp.cz a www.mhdpraha.cz – posunuly na přední místa ve výsledcích vyhledávání frekventovaných výrazů týkajících se hromadné dopravy.
  4. Kampaň působila i mimo počítačové obrazovky a provázela Pražany cestující hromadnou dopravou. Tištěné letáky v dopravních prostředcích a animace promítaná na některých stanicích metra přinesla při použití obdobné grafiky (princip opakování) určitý efekt při propagaci nových stránek.

Závěrem lze říci, že vedle měřitelných výsledků kampaně došlo jistě i k pozitivním efektům, které nejsou zcela okamžitě statisticky zaznamenatelné. Data nezachycují návštěvníky, kteří propagovanou adresu na bannerech, tištěných letácích i animaci v metru zapsali přímo do prohlížeče nebo dorazí na stránky DP později při vyhledávání informací v portálu Seznam. Částečnou odpověď by mohla dát analýza trendu návštěvnosti prezentace www.dpp.cz jako takové – v období kampaně by měl být patrný znatelný nárůst, po jejím skončení určitý pokles, ale průměrná návštěvnost by měla být vyšší než na počátku. Udržení návštěvníků je však také závislé na kvalitě prezentace, její aktuálnosti, inovacích a atraktivitě. Seriózní statistická analýza by pak měla brát v úvahu sezónní výkyvy a sledovat vliv opakovaných kampaní s různou šíří záběru.

Realizované formáty










Spuštěno: 07/2003




Web na klíč
Ohlasy
„Děkuji za perfektní realizaci editačního systému T-Mobile eProfessional, Media Navigator a echoNews.” říká Martin Frýdl, partner AC & C, Public Relations, s.r.o.
Jak začít

Nejste spokojeni se svými současnými www stránkami? Navštěvuje váš web málo zákazníků? Zjistíme proč a doporučíme vám, jak to změnit. Nechte si od nás zhotovit audit použitelnosti, přístupnosti a optimalizace SEO - vyberete-li si nás pro odstranění slabých míst, audity budou zdarma.

Rychlý kontakt
Změnit jazyk